dinsdag 19 mei 2015

                                             Marokko  9 mei tot 18 mei 2015

Vorig jaar is de reis in ons hoofd gegroeid eerst digitaal via Whattsapp ideeën geventileerd, gecontacteerd en uiteindelijk gegaan.

Historie: Africatwin Xrv650

Hoe is het gekomen? De Honda Xrv 650 heb ik verkocht aan Soroush in 2013. Hij was verliefd op het eerste gezicht. Ik baalde de motor moest verkocht worden omdat we een heel klein autootje hadden die voldeet aan de wensen van een vrouw maar niet aan de wensen van een man. De kia picanto moest het veld ruimen voor een Volvo V70. Dus geld nodig de Kia was gedeeltelijk gekregen van schoonouders, maar ik reed er in rond met het gevoel van een kerel die zijn pinkinees uitlaat, zoets zeg maar. Handtas erbij, dus weg met dat ding. De opoffering had twee kanten de africatwin moest eruit. Deze op marktplaats gezet en na een paar dagen kreeg ik bericht dat Soroush intresse had en wilde komen kijken. Twee uiterst net geklede mannen stonden bij mij voor de deur. Ik had al een contract gemaakt in case of ongeval etc. Wist ik veel dat Soroush Jurist was. Lachen later dit wel te weten maar had dit door eerdere ervaring met een proefrit en kapotte motor bij proefrit zo ingedekt.

De motor verkocht, maar hoe moest deze in Amsterdam komen? Ik heb hem ergens in januari gebracht op een zaterdag de motor overgeschreven op Soroush zijn naam en achterop bij hem naar het Centraal station. Soroush stond daarna met een motor die het niet deed, de knop rechts op het stuur had ik uit gezet :-)

Ik met geld in mijn portemonnee naar huis naar Groningen, stom rotgeld dacht ik zonde die icoon van Honda die ik opgeknapt had voor dat bedrag weg te moeten doen.

Niet wetende dat we contact zouden houden en er uit deze situatie een reis zou voortkomen naar Marokko.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten