zaterdag 23 mei 2015

De derde dag start prachtig aan een meer. De dag ervoor hebben we aan het einde van de avond een plek gevonden. We wilden eerst aan de weg kamperen, de vermoeidheid sloeg een beetje toe. Eerst werden we door een paar jongens van 14, 15 uitgenodigd om in een soort van opsl;ag schuute slapen. Dit wilden we niet was wel erg relaxed, als je ziet hoe we er uitzien dan is het bewonderenswaardig hoe gastvrij deze berbers zich opstellen.

Als we net wakker worden horen we de schapen zien we de mensen het land opgaan het is een uur of 6/7. In de verte zien we een man aan komen lopen hij komt langzaam naar ons toe en gaat op zijn hurken zitten tegenover Soroush en Leon. Bij zich heeft hij Brood Koffie boter Verse Melk gekookt met rozemarijn erin, heel verrassend qua smaak Overigs. Deze gastvrijheid ontroerd mij diep, ik krijg er bijna tranen van in mijn ogen. Wat mooi dat dit kan, deze man deelt wat hij heeft met ons. Hoe kan het zo zijn dat de ene mens rooft en steelt personeel de laan uit stuurt rucksichloos steed meer geld wil hebben , en de ander die niks heeft zo gul is. Dit doet me denken aan de zeer christelijke opvoeding die ik op de veluwe genoten heb. Ook de kleding maar ook later op de dag de ezels de echt ermbamlijke omstdandigheden van de vrouwen daar, het is net een stuk uit de bijbel echt waar. Dit geheel geeft mij wel een prachtige start van de dag samen met de anderen nu nog steeds vertel ik het aan iedereen exemplarisch voor het goede in de mens. Tot de laatste dag dat ik leef zal ik deze man onthouden.


















Geen opmerkingen:

Een reactie posten